BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Glitter Words


Glitter Words

Thursday, February 24, 2011

Ala-ala ..PizZA Hut

balik kpg ari tue...gi rumah busu bljar buat piZza huT...hehehe..busu aku nie rajin btol ....dia bljar kat kelas ala2 kelas utk ibu2 kat melaka ..mcm2 ada...dia bljar buat kraftangan, masakkan , jahitan dan mcm2 lagi..la....ari tu ade la nengok kat fb busu yg dia buat pizza hut ..hehehe meleleh air liur tgk...blk kpg ape lagi gi la menuntut ilmu ...aku ambik resepi kat busu pastu buat utk adik2 kat umah...wah seronok nyer tgk diorg makan...aku nie rajin gak la mencuba ...(heheh rajin ke)...hahaha korang nilai la sendiri....nie resepi yg aku ambik dari busu aku....
klau korang nak cuba ambik la...aku halalkan ceh...sedap klau x caya cuba la sendiri...ngeh,,


bahan-bahannyer :-


BAHAN 'A"


1 kg - Tepung Gandum (High Protein)
1/2 - Cawan Majerin
1/2 - Cawan Gula
1/2 - Cawan Lemak Sayur
1/2 - Cawan Susu Tepung
1 biji telur
1 sudu garam ( sudu susu anak korang)
1 sudu Pelembut Roti
1 sudu Bread improver (penaik roti)


2 cawan air ais sejuk ----------BAHAN "C"



BAHAN "B"


2 Bungkus Mauripan/ Yis
1/2 cawan air
1 sudu gula
1 sudu tepung gandum-----------kacau sebati bahan B biarkan naik


BAHAN2 LAIN :

Sosej/hotdog
Chees(keju ketul)
Sayur campur (carrot,jagung &kcg peas)
Sos Cili


**** bahan-bahan nie korang boleh dapatkan kat kedai buat kek...x pyh susah2 nak cari kat pasaraya..****

CARA-CARANYA :-


campurkan bahan 'A' hingga sebati kemudian masukkan bhn 'B'...then masukkan bhn 'C' uli sampai sebati biarkan ia naik hingga 2 kali ganda ...bila dah naik uli semula dan bulat-bulatkan

tepek leperkan mcm sebesar pinggan (ikut suka klau nak besar lagi pun boleh) sapu sos cili, taburkan sayur campur , hotdog, picitkan sos sekali lagi & taburkan chees, masak dlm oven lebih kurang 20 minit....sebelum masuk tu panas kan oven dulu ...selamat mencuba ;)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...