BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Glitter Words


Glitter Words

Tuesday, July 17, 2012

17.7.2012

Genap 10 Tahun aku berkhidmat dengan kerajaan...fuhhh cepat betul masa berlalu...masa memula keje dulu rasa mcm lama nyer nak 10 tahun tapi bila masa tu dah berlalu rasa cam kejap sgt ..,,,, tetiba teringat masa fist time lapor diri....begini ceritanya... aku dapat surat tawaran untuk kerja ngan krjaan....sama ngan kak ani...(kak ani nie anak sedara kawan ayah aku) masa ayah aku duk lepak2 dia pun citer la kat kawan dia yang aku dapat keje kat KL......and then kawan ayah aku pun cakap yg anak sedara dia pun dapat keje kat KL...mmg sama la ngan aku... sama jawatan dan tempat ,,, so kami decided untuk pegi KL berkonvoi bersama...masa tu pak ngah yg hantar aku...mak ngan nenek ikut sekali ...kami pergi rumah jiran baik nenek.. makcik melah kat kampung pandan kami tumpang kat rumah dia....,, hari pertama lapor diri kat AG Jalan Duta ..aku ngan kak ani..berkepit berdua saja mmg x kenal org ..nasib baik ade kak ani...klau x mmg tercengang- cengang la kitorang nk cari kawan...pastu masa sorang puan tu bagi taklimat telefon aku plak berdering ....alamak malunyer....dia siap sound.....ha dah x sabar la tu nak balik...mmg time tu pun dah 4.30 lebih...mmg dah time balik....aku buat donoh le....sbb dia pun x tau telefon sapekah yg berbunyi....(klau kawan2 aku baca entry nie mesti diorang akan tergelak ... ina,yong , mira, kak non, abg razif & syah.... sbb korang pun x tahu sapa punya hp yg berbunyi sampai la satu hari tu aku cerita kat korang kan...heheheh sungguh lucu time tu), 3 hari kami berorientasi mendengar taklimat ttg kerja kerajaan ttg disiplin dan sebagainya...hari ke 3 baru tahu posting kat mana ...aku ngan kak ani dapat kat kementerian pelajaran pusat bandar damansara tapi bahagian lain-lain aku ditempatkan kat bhg kewangan , kak ani plak kat bhg teknologi maklumat, kami menyewa di damansara kim dekat ngan damansara utama menyewa bersama nurse2 dari Damansara Medical Center...., aku gi kerja naik motor mmg takut jugak la dengan x tahu jalan...first2 anak mck melah & menantu dia yg ajar kami jalan mcmana nak gi dan balik kerja ,,,,,syukur sgt2 ade yg sudi membantu kami....Pernah la jugak aku sesat masa nak balik kerja entah meraban kemana aku pun tak tahu...rasa macam nak nangis dah la sorang2 ...pastu aku tawakal u-turn balik...Alhamdullilah akhirnya aku jumpa jln pulang....sungguh tragis waktu itu....,,,, sampai sekarang aku ingat mak pesan jangan lupa jasa makcik melah sekeluarga...klau raya ke atau anak dia kawin mesti kitorang pegi...aku la jadi penunjuk arah untuk kerumah mck melah....terer sikit la......byk lagi peristiwa yg aku lalui 10 tahun yg lepas....kenangan tersemat dalam ingatku..walaupun sekarang masing2 dah keje berlainan jabatan...tapi kami tetap sahabat...BFF,, best friends forever

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...