BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Glitter Words


Glitter Words

Sunday, October 27, 2013

Pengalaman bersalin part 4

Pengalaman Bersalin (Part 4)
nurse tgk warna air ketuban...dia kata baby dah berak dlm perut...sbb warnanya dah x berapa jernih tapi masih tahap light..light tahap 1...lagi sekali dokt check bukaan dah 4 cm...nurse bg baju utk tukar & akan ditolak ke labouroom...aku bgtau husb aku kat luar yg aku akan ke LBR..sampai ke LBR....nurse masukkan air & ubat bg bukaan cepat ...bila ubat tu berjln mmg terasa sakit mcm nak terberak..dlm pkl 6 ptg...sakitnya mmg teramat dlm 3 minit sakit...nurse bg gas sedut utk kurangkan sakit...tapi masih terasa jgk sakitnya...mulut aku x lepas2 bacaa doa nabi nuh...
pkl 8 lebih bukaan dah 10cm...baru diorg pggil husb masuk dlm LBR utk bg support & tgk isteri bsalin...sakit bersalin hanya Allah je yg tahu...disaat itu aku teringat kat my mom mcmana dia mlahirkan aku dimuka bumi ini...:'( begitu susah pyhnya seorg ibu utk mlahirkan seorg insan yg bernama anak..
proses bersalin aku disambut oleh bidan senior & nurse2 yg lain ada dlm 5 org 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...