BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Glitter Words


Glitter Words

Thursday, September 29, 2011

Cer Citer Open House kami....24 sept 2011

Abis dah raya ...semalam last syawal...tapi ade jugak yang akan terlajak buat open house untuk minggu nie...bercerita pasal open house...Alhamdullilah open house rumah kami berjalan lancar,ade penambahan menu pada asalnyer perancangan kami nak masak nasi minyak, ayam masak merah, daging masak kurma,acar timun,nasi impit, kuah kacang, agar-agar santan & mee kari....tapi last-last my MIL nak masak rendang ayam kampung & pulut kuning...so berhempas pulas la kami memasaknyer...balik je keje jumaat lalu aku terus tukar t-shirt & seluar bersilat kat dapur sampai pukul 2 pg..mlm tu kami rebus daging nak masak kurma.goreng ayam & garing kan cili utk menu esoknyer...takut x sempat ye la ayam dah 15 ekor...start goreng pukul 9 hingga dekat pukul 12 tengah mlm baru abis tu pun buat 2 tempat goreng...pastu garingkan cili pula...Esoknyer mula la kami memasak ....dah abis semua menu yg di masak last sekali nak masak nasi...so kami gunakan periuk nasi yg guna gas...memula aku petik gas x nyala..pastu aku & adik angat la itu periuk ..pastu petik sekali lagi...POWWWWW...api gas menyambar kat muka & rambut aku...tangan pun kena sikit...aku terus lari kat mak...mak suruh basahkan dgn air...terasa pedih....(dalam hati abis la hangus muka aku,....rambut ku terasa kerinting hangus la sikit kat depan...pastu aku ambik ais tuam kat muka...muka aku mula merah...aku sapu krim kat muka & tangan ....tuam lagi smpai rasa lega sikit....tapi masih terasa pijaunyer...gila betul la gas nie...takut aku dibuatnyer...kalau la api tu menyambar kat baju mau terbakar time tu...Syukur kepada Allah....cuma kat hidung aku aje yg melecur sikit...rasa terkejut tu masih ade...rasa macam x berani lagi aku nak guna dapur nasi gas....fobia kejap...smpai skrg idung aku masih terasa sakit...tapi aku bersyukur sangat-sangat kepada Allah S.W.T.. dan terima kasih jugak ku ucapkan kepada sahabat2 dan tetamu2 yang sudi datang ke rumah kami..thank ye ila & family,alia,jep,kak fatiha & husb, wan & tunang, jijah, hyeera & husb dan all of u....tqvm...:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...